"حزب الله" يدين تقرير بان كي مون عن 1701: التقرير يؤكد انحيازه للإرادة الغربية

Read this story in English W460

دان "حزب الله" التقرير الجديد للأمين العام للأمم المتحدة بان كي مون حول القرار 1701 معتبرا أن التقرير "ينضح بالمغالطات ويتناقض مع أبسط الحقائق الموجودة على الأرض ويؤكد انحياز بان المطلق للإرادة الغربية".

ورأى "حزب الله" في بيان صادر عنه الخميس، أن التقرير "يشي بانزعاج وتوتر شديدين من اعتماد اللبنانيين خيار تقوية موقعهم في مواجهة الاحتلال الصهيوني واعتداءاته المتواصلة، وهو تقرير يتناقض مع أبسط الحقائق الموجودة على الأرض، والتي تتحدث عن استقرار الأوضاع في مناطق الجنوب اللبناني".

وشدد الحزب في بيانه أن "هذه هي الحقيقة الواقعة التي عبر عنها الكثير من المسؤولين الدوليين، وعلى رأسهم القائد العام لقوات اليونيفيل العاملة في جنوب لبنان الجنرال البيرتو أسارتا الذي كرّر القول أكثر من مرة إنه إذا أردت السلام توجه الى الجنوب، فهو ينعم بالأمن والاستقرار أكثر من أي مكان آخر في لبنان والمنطقة".

و كان قد أكد بان في تقريره الذي أصدره الثلاثاء، أن "حزب الله والجماعات المسلحة الأخرى العاملة خارج سيطرة الدولة تمثل تهديداً لسيادة لبنان واستقراره، وتعرقل التنفيذ التام للقرارين 1559 و1701"، داعياً الزعماء اللبنانيين الى "الدأب في عملية سياسية محلية تهدف الى عملية نزع أسلحة الجماعات المسلحة الخارجة عن سلطة الدولة".

وشدد الحزب على أن بان "يؤكد مرة بعد مرة انحيازه المطلق للإرادة الغربية التي نصّبته في موقعه الدولي بدل أن ينحاز إلى إرادة ترسيخ السلام والأمن التي قامت المنظمة الدولية بهدف إرسائها في أنحاء العالم".

واعتبر "حزب الله" أن "وقوع مؤسسات الأمم المتحدة تحت هيمنة القوى الغربية، وعلى رأسها الولايات المتحدة، هو خطر كبير يتهدد الأمن والسلام الدوليين، ويدفع هذه القوى المهيمنة إلى الإيغال في انتهاك حقوق الشعوب والأمم التي ترفض الانصياع للإرادة الغربية في كل أنحاء العالم".

وأشار البيان إلى أن "منطقتنا تعاني منذ زمن من انحياز قوى الهيمنة الدولية إلى العدو الصهيوني على حساب الحق والعدالة والسيادة والاستقلال".

التعليقات 5
Thumb geha 11:44 ,2011 تشرين الثاني 17

reality hurts the syro/iranian/israelis :)

Thumb geha 12:18 ,2011 تشرين الثاني 17

well, let us see who laughs last :)

Default-user-icon Beiruti (ضيف) 15:48 ,2011 تشرين الثاني 17

@geha. Your statement is quite true. Assad has held on this long only because of Israeli insistence on forebearance by the US to intervene against the Assad Regime.

In light of the murderous nature of Assad's attempts to hang on, even the Israelis are repulsed and cannot hold the regime any longer. Assad will be gone within 8 weeks.

What comes after Assad will be the "un-Assad", that is, whatever Assad was for, the new regime will be against. Against Iran, against Hezbollah and against Israel. The Israeli northern border with Syria has been its most stable. the "un-assad" regime that is coming will destabilize it and this will open the door for Israel to engage in a broad "restructuring" of Hezbollah in Lebanon and the regime in Syria.

Hezbollah sees this train coming down the tracks. Hezbollah's power is from political confrontation of Israel, not by military confrontation. Events in Syria will change the field from political to military.

Missing youssefhaddad 16:14 ,2011 تشرين الثاني 17

We are allies and friends with the West and our enemy is Iran. Hezbollah is an Iranian entity implanted in lebanon therefore it is the enemy of the state.
One day those lebanese who are still entranced by the hezb will wake up to this fact. If they don't the events in the region will bring them to a rude awakening.

Default-user-icon Murad (ضيف) 17:08 ,2011 تشرين الثاني 17

Where is the report covering the Zionist entity's implementation of 1701? Will it discuss the thousands of aerial incursions of war planes into Lebanese territory?