جنبلاط: لا يجوز التفريط بالجلسة التشريعية ومقاطعتها عملية انتحار ذاتي

Read this story in English W460

رأى رئيس الحزب "التقدمي الاشتراكس" النائب وليد جنبلاط أن مقاطعة الجلسة التشريعية التي دعا اليها رئيس مجلس النواب نبيه بري هي بمثابة "عملية انتحار ذاتي".

وقال جنبلاط لصحيفة "السفير" الخميس أن نواب حزبه "سيحضرون حتماً جلسة التشريعمقاطعتها هي عملية انتحار ذاتي".

واستغرب جنبلاط قول البعض بأن لبنان ليس بحاجة الى قروض البنك الدولي في هذه المرحلة، مشددا على "الحاجة الملحة الى هذه القروض التي تشكل فرصة تاريخية على المستويين الاقتصادي والإنمائي، لا يجوز التفريط بها، خصوصا في ما يتعلق بسد بسري الذي ننتظره منذ عشرات السنين".

وعما إذا كان يؤيد المضي في عقد الجلسة التشريعية، حتى لو غابت عنها مكونات مسيحية أساسية، قال جنبلاط للصحيفة عينها "مثل هذه الفرصة لا تأتي كل يوم، وعلينا أن ننتهزها من دون مزيد من التسويف، وأن نكف عن تدمير أنفسنا بأنفسنا".

وأوضح أن لقاءه مع عدد من وجوه الحركة الوطنية السابقة يندرج في إطار استذكار الماضي والحنين اليه، لافتا الانتباه الى أنه في عز الأزمات أيام الحكومتين لم يتوقف دفع الرواتب.

يطلب التيار "الوطني الحر" ايضاحات وتفسيرات حول بعض الامور التي تتعلق بالجلسة التشريعية التي دعا اليها رئيس مجلس النواب نبيه بري، قبل المشاركة فيها.

وأمس الاربعاء حدد موعد الجلسة التشريعية العامة يومي الخميس والجمعة المقبلين.

ولاطالما رفض نواب "القوات اللبنانية" وكذلك التيار "الوطني الحر" وغيرهم من الكتل المسيحية المشاركة في أي جلس تشريعية قبل انتخاب رئيس للجمهورية.

وطالب بعض النواب مرارا بتفسير معنى "تشريع الضرورة". وكانت هيئة مكتب المجلس وضعت بعض النقاط على جدول أعمال الجلسة.

التعليقات 7
Missing humble 11:08 ,2015 تشرين الثاني 05

Jumbo: you are not 100% clean.

Missing humble 14:54 ,2015 تشرين الثاني 05

The Syrian Druze Sheikhs of Dignity movement has angrily accused the regime of “declaring war” against it after state media ran a report linking the independent group of being linked to the killing of a top Baath Party official in Suweida.

The Sheikhs of Dignity movement warned:

“Any attack on the Men of Dignity will be considered an attack on the whole mountain,”

Missing humble 14:55 ,2015 تشرين الثاني 05

It is time for Jumbo to distance himself from Ebola....

Thumb beiruti 16:47 ,2015 تشرين الثاني 05

How can the State commit suicide when Hezbollah has killed it already. The Parliament has no constitutional authority to take up a legislative agenda when the Presidency remains vacant. What can be done, other than to elect a President, dissolve the Parliament, hold Parliamentary elections and then restore the State.
Ah, but this cannot be done because Hezbollah is fighting a war in Syria and does not need the restraint that a Government in Lebanon may put on to it. So we have paralysis that has become rigarmortis. And Jumblatt is worried about committing suicide?

Missing peace 17:53 ,2015 تشرين الثاني 05

tell us the contribution of hezbollah to lebanese well-being, economy, environment, social welfare....? instead of trying to appear smart by sending idiotic posts... be a man and give your arguments or i guess it is too demanding from you....

Default-user-icon Darwr101 (ضيف) 14:11 ,2015 تشرين الثاني 06

No one respects the constitution, the country is breaking at the seams and no one is willing to do the right thing to salvage the nation....every rotten politician from all sides needs to commit suicide to give the people a chance to start anew.

Thumb beiruti 00:48 ,2015 تشرين الثاني 07

Aouni trollers out today I see.